2008-12-08

Man & Kvinna

Ett telefonsamtal som utspelas idag mellan man och fru idag :

- Hej, hur går det hemma ? ( mannen )

- Bara bra! (frun)

- Vad gör barnen ? ( m)

- De gör läxor, chattar vid datan.. ( f)

- Ok, jag & Lunkan kom på att vi behöver snacka lite ang ett fotbollsmöte. Jag åker till honom
direkt efter jobbet. Är det ok ? ( m )

- Ja, det är väl lugnt...... ( f)

- Bra, det är väl inget speciellt ikväll ? (m)

- Nä.... ( bara hänga tvätt,dammsuga,skura golv,laga middag,läxläsning,men det är ju inget speciellt.......) ( f)

- Bra, jag kommer hem senare, vet inte riktigt när... ( m )

- Ok, jag tänkte ut och gå vid halv 8-tiden. ( f)

- Ska försöka vara hemma då.. ( m )


Behöver jag säga mera ?

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Undrar just i vilken familj det där har utspelat sig ..-)